Veelgestelde Vragen (FAQ)
Vind hier snel antwoord op de meest gestelde vragen over onze service, bestellingen, betalingen en meer.
Is er een minimale bestelwaarde?
Ja, de minimale bestelwaarde is gebaseerd op de afstand tot je dichtstbijzijnde hub. Je vindt de exacte minimale bestelwaarde tijdens het bestellen.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten zijn gebaseerd op de afstand tot jouw dichtstbijzijnde hub en de grootte van je winkelmandje: hoe hoger de waarde van je winkelmandje, hoe lager de bezorgkosten. Je ziet de exacte bezorgkosten tijdens het afrekenen.
Hoe worden de kosten berekend?
Toeslag voor wegwerpplastic: Dit is wat de Nederlandse overheid wettelijk in rekening brengt voor wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten. Het doel hiervan is om het gebruik van plastic verpakkingen voor voedsel en drank te verminderen. De toeslag verschilt per product.
Statiegeld: Grote plastic flessen (1L+) die worden gebruikt voor frisdrank en water hebben statiegeld van €0,25. Kleinere plastic flessen hebben statiegeld van €0,15. Je lege blikjes en flessen met statiegeld kun je bij elke supermarkt inleveren. Gebruik de daarvoor bestemde retourautomaten.
Verkopen jullie sigaretten of vapes?
Nee, wij verkopen geen (e-)sigaretten. Sinds 1 juli 2023 is het, volgens de nieuwe NVWA-wetgeving, verboden om rookwaren via een online platform te verkopen. Dit verbod bevordert consumentenbescherming en beperkt toegang tot tabaksproducten. Flink volgt alle regels om de gezondheid en het welzijn van onze klanten te waarborgen.
Kan ik contant betalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Nee, dat kan niet. Je betaalt bij het plaatsen van de bestelling via een van onze verschillende online betaalopties.
Hoe gebruik/pas ik een voucher toe?
Je kunt je voucher eenvoudig gebruiken tijdens het afrekenen. Klik bij het afrekenen op "Voucher toevoegen". Voer de vouchercode in en bevestig. De korting wordt direct toegepast.
Waarom kan ik niet bestellen tijdens openingstijden?
Als het te druk wordt, kan je lokale hub tijdelijk nieuwe, inkomende bestellingen beperken om lange levertijden te voorkomen.
Ik ben vergeten iets aan mijn bestelling toe te voegen. Kan ik deze nog wijzigen?
Nee, sorry! We beginnen direct met het inpakken van je bestelling zodat deze snel bij je aankomt. Hierdoor is het niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Waarom moet ik soms langer wachten op mijn bestelling?
Als het druk is, kan de levering iets langer duren dan normaal. De geschatte levertijd wordt weergegeven voordat je je bestelling plaatst. Als je na een onverwachte vertraging meer informatie nodig hebt, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice in de app.
Een product uit mijn bestelling ontbreekt, is verkeerd of beschadigd. Wat moet ik doen?
Sorry daarvoor! Neem contact op met onze klantenservice in de app, selecteer de juiste bestelling en geef aan met welk(e) product(en) je problemen hebt. Zodra je je probleem hebt ingediend, ontvang je een bevestigingsmail en zullen we je aanvraag binnen 24 uur beoordelen.
Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.
Neem contact opKlaar voor gemak?
Download de app, plaats je eerste bestelling en ervaar zelf hoe eenvoudig boodschappen doen kan zijn.